Pompoen puree maken


Het is heel gemakkelijk om van pompoen puree te maken, welk je dan weer kunt verwerken in allerlei gerechten zoals bijv. in sauzen. De wijze waarop je puree maakt kun je bij Jeanne vinden, kijk maar hier
Aan de hand van enkele foto's laat ik zit nog eens zien. 

Snij de pompoen door midden en haal de pitten en het zachte gedeelte eruit


Leg de helften op een bakblik, vruchtvlees naar beneden

Doe er 250 ml water bij en zet in een voorverwarmde oven 180 graden.
Laat minstens een uur staan, als je de volle 90 min gebruikt krijg je een hele zachte smeuïge puree. 

Ik laat de pompoenen ruim 70 min. in de oven staan ( ik wil het nl niet te zacht). Je kunt als het ware de schil er zo vanaf pellen. Schep  met een lepel het zachte vruchtvlees eruit. Als je dat nodig vindt 
(ikke dus niet) kun je het vruchtenvlees nog pureren met een staafmixer. 

Je kunt het opbergen in diepvrieszakjes, of in ijsklontjes houders maar ook in ijslolly houders. Zorg wel dat je ijsklontjes houder of een deksel heeft of doe er nog een diepvrieszak omheen. 

Op deze wijze kun je na het invriezen goed doseren bij gebruik. Je haalt gewoon eruit wat je nodig hebt. Heel eenvoudig. Lekker om er bijv. brood van te maken, of om bij sauzen te gebruiken en ga zo maar door. Ik laat nog wel wat recepten hier voorbij komen waar bij ik gebruik maak van de pompoen puree.  

Groetjes van Janine