Sinaasappel Yoghurt fruit ijsjes

De zomer is volop aanwezig dus lekker aan de slag ijsjes maken. Deze is ook erg lekker, fruitig en fris van smaak. Vetarm en suikervrij. 


IngrediĆ«nten: ( ongeveer 16 ijsjes van 50 gram). 

·        Vers geperst sinaasappelsap
·        250 gram diepvries fruit *
·        500 gram magere ( soja) yoghurt
·        2 th.lp honing ( of agave)
·        2 th.lp vanille aroma


 * = Ik ben gaande weg bij het bereiden van ijsjes er achter gekomen dat bevroren fruit een veel beter resultaat geeft bij het mixen met o.a. yoghurt. Lang niet zo waterig en veel lekkerder van smaak vermenging. Maar je kunt natuurlijk ook vers fruit gebruiken. 

Bereiding:

Pers de sinaasappels uit en vul de ijsvormpjes voor 1/3 deel hiermee. 

Zet 2 uur in de diepvries.

Doe het nog deels bevroren fruit in een blender en voeg de andere ingrediƫnten toe.



Laat alles goed mengen en mixen en schenk boven op het al aan gevroren sinaasappelsap. 


Heb je nog yoghurtmengsel  over zoals ik, gewoon leuke vormpjes vullen. 

Ik vulde nog silicone bakvormpjes. Omdat deze niet zo stabiel zijn in de vriezer zet ik de vorm op een dienblad van gelijke grootte. 

Wel van te voren afdekken met 2 x huishoudfolie.
Eenmaal goed bevroren haal ik deze uit de vorm en verpak ze in diepvrieszakjes om ze terug te leggen tot gebruik. Zo heb je weer genoeg plaats in je diepvriezer. En nee .... dit zijn geen zeepjes.... maar overheerlijke ijsjes ☺

Laat de ijsjes minimaal 6 uur in vriezer staan. Pas op… eenmaal geproefd…. Je blijft er niet meer van af.


 Smakelijk en groetjes van Janine